tiistai 27. huhtikuuta 2021

Jeesus on hyvä paimen Joh 10:11


 

 

Virsi 375:1-3 Hyvästä paimenesta,Jeesuksesta tehty virsi. Se on minulle rakas virsi ja siinä on rohkaisevat

sanat.

 Kun Herra hoitaa, paimentaa,
ei silloin mitään puutu.
Hän kaitsemasta minua
ei väsy, ei hän suutu.
Hän ruokkii taivaan leivällä
ja elävällä vedellä
virvoittaa sieluani.

2.
Minua tiellä autuuden
hän ohjaa Hengellänsä.
Luo tuoreen, vehmaan laitumen
hän kutsuu äänellänsä.
Hän tuntee kaikki tarpeeni,
hän täyttää köyhän sieluni
armollaan avaralla.

3.
Ja pimeässä laaksossa
jos yksin vaeltaisin
ja tuhansissa vaaroissa
jos tuskaa maistaa saisin,
niin pelkäisi en kuitenkaan,
kun vitsallaan ja sauvallaan
minua Herra johtaa.

 

 

 

7 kommenttia:

  1. Tuo on minustakin ihana ja lohdullinen virsi. Siinä on myös kaunis sävel.

    VastaaPoista
  2. Minulle ei ollut tuttu virsi,mutta mutta kauniit sanat.

    VastaaPoista
  3. Tuo o ihana virsi. Aina sillointällöin se soi mielessäni niillä minulle tutummilla vanhemmilla sanoituksilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihana virsi. Minäkin tykkään virsistä jotka on vanhemmilla sanoilla ja ei ole muutettu.

      Poista
    2. Minäkin olen oppinut vanhemmilla sanoilla, mutta uudetkin sanat on tulleet tutuiksi, kun sitä onneksi aina vaan lauletaan kirkossa. Tuli tänä aamuna herättyä heti mieleen kohta "Hän ruokkii taivaan leivällä ja elävällä vedellä", ihana herätys!

      Poista