perjantai 9. lokakuuta 2020

 Nyt se korona-virus rantautui tänne minun paikkakunnalle. Sairastuneita on paljon

ja altistuneita on sata henkeä. Täällä ei ole ollut paljon korona virusta.

Viime keväänä oli vain yksi korona virustapaus ja altistuneita oli muutamia,mutta he olivat karanteenissa.

Mutta viime viikolla korona-virus alkoi tosissaan kun muutamia henkilöitä oli käynnyt lomalla

Ylläksellä ja he saivat tartunnan ja he toivat korona viruksen tänne.

Meillä on nyt maski pakko,jos menee kauppaan niin pitää olla maski kasvoilla ja kertakäyttö käsineet

kädessä. Minusta maskin käyttö on hankalaa,koska minulla on silmälasit niin ne hiostaa ja ei näe paljon mitään.

Minä kirjoitan siksi tästä koska olen ollut ahdistunut ja ei voi vapaasti liikkua ja myös kaikki seurakuntien

tilaisuudet on peruttu.

Viime keskiviikkona mieliala oli tosi alhaalla ja olin masentunut ja minä itkin ja siinä rukoilin 

ja kerroin rukouksessa ahdistuksestani. Minulla alkoi soimaan mielessä laulu,yksin en kulje,en hetkeäkään,vierelläin mä Jeesuksen nään.  Jeesus halusi varmaan rohkaista minua tämän laulun kautta että en ole yksin näiden tuntojeni kanssa,vaan Jeesus on minun kanssani tuntui miltä tuntui.

Tämä laulu lohdutti minua valtavan paljon. 

Minä laitan tänne sen laulun youtuben kautta.




 


8 kommenttia:

  1. Se Yksin en kulje onkin tosi lohdullinen laulu juuri nyt. Kyllä tämä koronatilanteen paheneminen vie mielen matalaksi. Minullakin on silmälasit ja lisäksi olen sen verran hengityselinsairas, etten ole edes uskaltanut vielä kokeilla, pystyisinkö pitämään maskia. Mieluiten olen kotona niin paljon kuin mahdollista, vaikka eihän sekään kivaa ole. Mutta etsitään rohkaisua Raamatusta ja rukouksesta - ja tosiaan hengellisistä lauluista! Siunausta ja voimia sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maskin käyttö on hankalaa ja tuntuu siltä kuin kulkisi sumussa,kun silmälasit on huurussa. Minä olen päättänyt että en käy kaupassa paljon kun nyt se korona virus on täällä,minulla on mahdollisuus käyttää kaupan palvelua että kaupasta tuodaan ruoka kotiin,niin käytän kotiin kuljetus palvelua,se on niin kätevä. Olen päättänyt että olen kotona niin kauan kun tämä koronavirus on täällä.
      Kiitos ja samoin sinulle Minna siunausta ja voimia.

      Poista
  2. Ihana juttu, että sait sellaisen lohdullisen laulun mieleesi! Et tosiaan ole yksin! Jeesus tietää tunteesi. Ja ne ahdistavat ajatukset on tuttuja minullekin. Kyllä ne mietteet vetää mieltä matalaksi. Ihan jo sekin, että se niin paljon kuitenkin arkeen vaikuttaa. Tännehän se ikävyys myöskin äskettäin saapui ja maskeja olemme mekin nyt jo vähän aikaa käyttäneet. Se päässä on hankalampi hengittää ja rillit huurustuu. Kaupassakäynti on sillätavoin ikävää, että siellä käy vähän hosuen. Välillä olisi kiva ihan ajan kanssa kaikessa rauhassa. Hengelliset laulut on ihania kun ne alkavat soida lohduttavasti päässä. Minullakin jäi yhdestä laulusta sanoja päähän, kun kuuntelin taannoin sitä Raita Karpon Savilintu-kasettia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On turvallista tietää että Jeesus tietää kaikki ja Hän tuntee myös ahdistukset ja ei ole yksin.
      Maskin käyttö on todella hankalaa ja silmälasit huurustuu niin tuntuu kuin kävelisi sumussa.
      Kyllä se vaikuttaa niin paljon arkeen ja se masentaa mieltä. Minustakin olisi kiva käydä kaupassa ja katsella rauhassa ajan kanssa mutta nyt joutuu käymään kiireellä kaupassa.
      Hengelliset laulut ovat ihania ja ne lohduttaa ja rohkaisee kun on vaikeaa.

      Poista
  3. Minullakin usein tulee joku hengellinen laulu lohduksi.. Me olemme myös käyttäneet maskeja jonkun aikaa,ja minullakin on silmälasit. Täällä on vielä seurakunnan tilaisuudet ja ollaan niissä käyty maskin kera.Se on suositus. Asutaan Uuudenmaan alueella. Voimia ja turvaa Herrassa sinulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hengelliset laulut rohkaisee ja lohduttaa kun on vaikeaa ja ahdistaa. Viime viikolla todettiin ensimmäiset korona-virus tartunnat ja tällä viikolla on tullut lisää tartuntoja.
      Seurakunnan tilaisuudet peruttiin kun ei saa järjestää yli 20 hengen tilaisuuksia korona virus epidemian vuoksi ja se on voimassa lokakuun loppuun.
      Koulut ja lukiot siirtyi etäopetukseen.
      Minä kuuntelen paljon netistä hengellisiä ohjemia ja nyt myös jumalanpalvelukset lähetetään suorana netistä niin sieltä on hyvä kuunnella.
      Kiitos Sesse,voimia ja siunausta sinulle.

      Poista
  4. Yksin emme kulje, se on varmaa!
    Tiedän ja tunnen sen, että meillä on enkeleitä matkallamme, koko ajan.
    Kiitos niin kauniista ja lohduttavasta laulusta, se oli niin kaunista!
    Herra pitää meistä huolta, niin uskon.
    Meilläkin täällä on koronatartuntoja aika paljon, ja on oltava tosi tarkkana...me pidetään myös sitä maskia, joka todellakin on aika hankala pitää, ja tuntuu siltä välillä, että tukehtuu...mutta kyllä siihenkin tottuu, sen huomasin tänään, kun jouduin sitä pitämään pidemmän aikaa, niin lopulta en edes huomannut,että sitä pidin.
    Mutta ne silmälasit huurustuu, mutta paina se lanka,joka menee siinä maskin yläpuolella, niin paina se todella tiiviisti nenääsi vasten, se auttaa, ei huurustu ihan niin paljoa ja kun sen oikein osaa painaa tiukkaan, niin ei välttämättä huurustu ollenkaan... Meinaan tänään senkin ihmeen sain kokea!
    Ei meinaan huurustunut...painoin sen momeen kertaan todella tiukkaan nenänvarttani, niin auttoi siinä asiassa.
    Koitetaan jaksaa tämä korona aika taas...voimia sinulle, toivoo marianne.

    VastaaPoista
  5. Kiitos vinkistä Marianne. Maskit on todella hankalia käyttää mutta kyllä niihin tottuu,kävin tänään kaupassa niin huomasin ettei enää ollut niin hankala ja lasit eivät niin paljon huurtuneet.
    Minulle tämä laulu rakas ja se rohkaisee ja antaa voimaa elämään. Täällä on korona virus tapausksia,niin pitää olla hyvin varovainen ja en ole liikkunut missään muualla kuin kerrn kävin kaupassa viikon aikana,ostan sen verran tavaraa että riittää pidemmäksi aikaa ja o n myös kotiinkuljetus kaupasta niin sieltä voi tilata ruuan kotiin.
    Kiitos ja samoin sinulle voimia.

    VastaaPoista