torstai 8. joulukuuta 2022

Pimeässä laaksossa

 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa,

en minä pelkäisi mitään pahaa,

sillä sinä olet minun kanssani;

sinun vitsasi ja sauvasi

minua lohduttavat.

 

Psalmi23:4 on lohduttava ja voimaa antava. Koen olevani 

pimeässä laaksossa tällä hetkellä,äitini kuoli

viime lokakuussa, Hän täytti 90-vuotta tänä vuonna

ja hänellä oli monenlaisia sairauksia,aavistelin ettei aikaa

ole enää paljon,mutta hänen pois menonsa oli jollain tavalla yllätys.

 

Äiti oli uskossa ja hän luotti ja uskoi että Jumala Taivaallinen

Isä auttaa ja äiti uskoi rukouksen voimaan.

Äiti opetti iltarukouksen minulle ja veljelleni ja kävimme

pyhäkoulua.

Minulla oli lapsuudessa fyysisiä sairauksia ja jouduin olemaan

sairaalassa ja olin leikkauksessa monta kertaa,mutta sain toipua 

niistä ja olen ihan terve aikuinen nainen.

 

Olen kiitollinen että äiti kannusti minua ja ei antanut periksi niin

että sain tervehtyä ja kehittyä ihmisenä ja hän kannusti minua

opiskelemaan ja kävin kauppakoulun 1980-luvulla ja valmistuin merkonomiksi.

 

Olin vaikeassa ihmissuhteessa 1990-luvun lopulla ja jouduin pahoinpitelyn kohteeksi,

Jumala Taivaallinen Isä varjeli minua etten kuollut tai vammautunut,

mutta äidillä oli hätä minun puolestani ja varmasti rukoili puolestani paljon.

Lähdin vaikeasta ihmissuhteesta,koska se oli minulle fyysisesti vaarallinen

ja sairastuin burn outiin,onneksi parannuin siitä.

 

Äiti oli minun puolellani ja pystyimme keskustelemaan vaikeasta

ihmissuhteesta ja sain purkautua ja se helpotti oloani.

Meni vuosia ja löysin rinnalleni hyvän,uskovan miehen ja on rauhallinen ja tasapainoinen

mies ja hän ei ole väkivaltainen,

äiti oli onnellinen puolestani.

Äidille olen saanut puhua vaikeista asioista ja tunnoista ja hän

kannusti minua.

 

Tämä psalmi 23:4 on lohduttanut miua ja se antaa voimaa minulle,

Jeesus on kanssani siellä pimeässä laaksossa,en ole yksin

 

 

 

 

 

 

 


4 kommenttia:

  1. Sinulla on ollut hyvä, uskova ja rukoileva äiti. Se on ollut iso lahja lapsena ja aikuisenakin. Hoitakoon Herra itse sinua nyt kaipauksen hetkinä! Me ollaankin näköjään kumpikin merkonomeja 80-luvulta:)

    VastaaPoista
  2. Onpa surullista kuulla, että äitisi on kuollut. Lämmin osanottoni suruusi ❤️ Ihanaa että sinulla oli niin hyvä äiti ja onneksi hän oli uskossa. Sinulla on ollut muutenkin paljon rankkoja kokemuksia. Onneksi sait parantua lapsuuden sairauksista ja pääsit siitä vaarallisesta ihmissuhteesta. Minäkin olen muuten merkonomi. Voimia ja siunausta sinulle! T. Minna 😊🙏

    VastaaPoista
  3. Kiitos. Äiti oli minulle sellainen ihminen
    joka tuki minua ja kannusti. Kiitos Taivaan Isälle
    että olen saanut parantua ja Hän auttoi minua niin pääsin pois vaarallisesta ihmissuhteista ja sain kokea Jumalan varjelusta monet kerrat. Siunausta sinulle Minna🙏

    VastaaPoista